Mikorra várható a 37-es főút teljes felújítása? – címmel kérdést tett fel hétfőn délután az Országgyűlésben dr. Mengyi Roland képviselő. A válaszból kiderült a miniszterelnök utasítására a probléma lehető leggyorsabb megoldásán dolgozik a szaktárca.
– Tapasztaltam is, nyugodtan kijelenthetem, hogy a rengeteg kátyútól és úthibától a főúton való közlekedés mára már életveszélyessé vált, amely állapot megoldása nem tűr halasztást – jellemezte a Zemplént Miskolccal összekötő főúton kialakult közlekedési problémát dr. Mengyi Roland. Véleménye szerint figyelembe kell venni, hogy egy olyan főútról beszélünk, amelyet minden áldott nap több tízezer ember használ. Kockáztatva ezzel a saját, illetve családtagjai életét, kizárólag annak érdekében, hogy munkába, iskolába vagy a kórházba eljusson.
A helyzet súlyosságát mi sem bizonyítja jobban, mint a kátyúk okozta defektek, futómű sérülések, vagy éppen a kátyúk kerülgetése miatt bekövetkezett balesetek száma, amelyek amelyek már tragédiával is végződtek. Az úthibák a testi épség veszélyeztetése mellett hatalmas meg nem térülő anyagi károkat is okoznak az itt élőknek, az erre közlekedőknek.
A főút rossz állapotának kedvezőtlen gazdasági hatásaira is felhívta a figyelmet dr. Mengyi Roland, amely rendkívül hátrányosan érinti a zempléni, Tokaj – Hegyaljai térséget. Egyetlen befektetőtől sem várható el, hogy ilyen közúthálózat mellett egyáltalán számításba vegye a térséget, mint potenciális befektetési területet. Ugyanitt kell szólnom az idegenforgalomra gyakorolt negatív hatásokról. Mint köztudott, az idegenforgalom számtalan embernek biztosít megélhetést ezen a vidéken. Aki mostanában járt ezen az úton, az tudja, hogy egyetlen idelátogató sem fogja még egyszer kitenni magát az út viszontagságainak, még ha páratlan természeti látványban és szívélyes vendéglátásban volt is része. Véleményem szerint a világörökség részét képező Tokaj-Hegyaljához méltatlan, hogy ilyen úton lehet a világ egyik legjobb Tokaji borhoz eljutni.
– Kérem szíves tájékoztatását, hogy a minisztérium tervei között szerepel-e a 37-es főút illetve a Tokaj – Hegyalja útjainak felújítása? – zárult a kérdés.
Orbán Viktor miniszterelnök utasította a szaktárcát a helyzet felmérésére és mihamarabbi kezelésére, ennek értelmében a leginkább balesetveszélyes szakaszok felújítása megkezdődött.
A helyzet súlyosságát mi sem bizonyítja jobban, mint a kátyúk okozta defektek, futómű sérülések, vagy éppen a kátyúk kerülgetése miatt bekövetkezett balesetek száma, amelyek amelyek már tragédiával is végződtek. Az úthibák a testi épség veszélyeztetése mellett hatalmas meg nem térülő anyagi károkat is okoznak az itt élőknek, az erre közlekedőknek.
A főút rossz állapotának kedvezőtlen gazdasági hatásaira is felhívta a figyelmet dr. Mengyi Roland, amely rendkívül hátrányosan érinti a zempléni, Tokaj – Hegyaljai térséget. Egyetlen befektetőtől sem várható el, hogy ilyen közúthálózat mellett egyáltalán számításba vegye a térséget, mint potenciális befektetési területet. Ugyanitt kell szólnom az idegenforgalomra gyakorolt negatív hatásokról. Mint köztudott, az idegenforgalom számtalan embernek biztosít megélhetést ezen a vidéken. Aki mostanában járt ezen az úton, az tudja, hogy egyetlen idelátogató sem fogja még egyszer kitenni magát az út viszontagságainak, még ha páratlan természeti látványban és szívélyes vendéglátásban volt is része. Véleményem szerint a világörökség részét képező Tokaj-Hegyaljához méltatlan, hogy ilyen úton lehet a világ egyik legjobb Tokaji borhoz eljutni.
– Kérem szíves tájékoztatását, hogy a minisztérium tervei között szerepel-e a 37-es főút illetve a Tokaj – Hegyalja útjainak felújítása? – zárult a kérdés.
Orbán Viktor miniszterelnök utasította a szaktárcát a helyzet felmérésére és mihamarabbi kezelésére, ennek értelmében a leginkább balesetveszélyes szakaszok felújítása megkezdődött.