Tizenegy hazai kiállító – köztük tokaji, villányi és balatoni vezető borászatok – képviseltették magukat az MT Zrt. Agrármarketing Vezérigazgatóság közösségi standján a világ egyik legnagyobb bor és szeszesital szakkiállításán, a ProWine-on Sanghajban. A csak szakmai látogatóknak szóló seregszemlén 32 ország 510 kiállítója vett részt, a látogatók száma pedig meghaladta a 6000 főt. A magyar borok iránt egyébként nagy érdeklődés mutatkozott az ázsiai partnerek részéről, sőt, a sanghaji Tokaji Borkedvelők Köre még az idén „Tokaji Bormúzeumot” nyit a nagyváros egyik üzletközpontjában, amelyhez számos lehetséges beszállítóval tárgyaltak a kiállításon.
A magyar borvidékekről származó minőségi nedűk már évek óta megjelennek a ProWine China-n, ám – a tapasztalatok szerint -, a kínai piacra csak hosszú éveken át tartó jelenléttel lehet bevezetni a termékeket. Úgy tűnik, a tokajinak már nem kell cégér, hiszen azt jól ismerik Kínában, mi több, a közeljövőben Sanghajban „Tokaji Bormúzeumot” nyitnak, amelyhez a mostani kiállításról is toboroztak beszállítókat. Más borvidékekről származó boraink azonban csak nagyon elenyésző mennyiségben érhetőek el a távol-keleti országban. Az idei ProWine China magyar részvétele tehát azt a célt is szolgálta, hogy a hazai nedűk jóval szélesebb spektrumát ismertessék meg a kínai közönséggel.
A magyar standon vezetett borkóstolókat tartottak a Nemzeti Borkiválóság gyűjtemény 30 válogatott nedűjéből, ezen kívül üzletember-találkozókkal, szakmai előadásokkal is népszerűsítették a hazai borokat. A kiállítók nem titkolt célja az volt, hogy a már ismert és méltán népszerű tokaji mellett felhívják a figyelmet arra, hogy még számos más, kiváló minőségű magyar bor is létezik. A kereskedők azt remélik, hogy a jövőben az éttermek itallapjain és a borszaküzletek polcain is többféle magyar bort kínálnak majd. A helyzet azonban nem egyszerű: ugyan a borfogyasztás Kínában fokozatosan nő, de csak hosszú éveken át tartó bizalomépítéssel és különleges kínálattal lehet igazán célt érni.
agrarmarketing.itthon.hu